میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

روایتی از حضور جهادی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زلزله فردوس|کتاب «دوباره فردوس» رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۲۴۱۷۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
روایتی از حضور جهادی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زلزله فردوس|کتاب «دوباره فردوس» رونمایی شد
کتاب «دوباره فردوس»، روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی در شهریور ۱۳۴۷، پیش از ظهر امروز در شهر فردوس رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام محمد شاکری امام جمعه‌ی شهر فردوس، آقای ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و آقای جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در اجلاسیه ملی جهادگران برگزار شد.

این کتاب به قلم آقای «سید علیرضا مهرداد» نوشته شده و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

دکتر مخبر در این مراسم اظهار داشت: در گفتمان و اندیشه مقام معظم رهبری تعریف «جهاد» ارتقا یافته است و از آن به عنوان یک مفهومی فراتر از وضعیت جهاد و جنگ با نفس یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «جهاد» در گفتمان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) یک جهت گیری و تعریف خاصی دارد، افزود: در تمام لحظات زندگی مقام معظم رهبری چه در دوران تبعید، چه در دوران مبارزه، چه در دوران رهبری این جهت گیری و مسیر را می‌توانیم مشاهده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد اصغر و جهاد اکبر، یک جهاد کبیر را هم تعریف می‌کنند، گفت: «جهاد کبیر» به این معنا است که نقشه دشمن را بشناسیم و در زمینه خنثی سازی آن نقشه‌ها حرکت کنیم و این نوع جهاد در مسائل اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی و ... از جایگاه مهمی برخوردار است.

در ادامه‌ی مراسم، سید علیرضا مهرداد، در مورد نگارش این کتاب، خاطر نشان کرد، این کتاب پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امدادی روحانیونی که در آن زمان حضور داشتند، به رشته تحریر درآمده و تدوین این کتاب حدود چهار سال زمان برده است.

وی ادامه داد: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود و این کتاب، روایت یک گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ رقم خورد.

گفتنی‌ست، سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ زمانی که شهرستان فردوس در خراسان زلزله هفت ریشتری را تجربه کرد و ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، رهبر معظم انقلاب که آن زمان تنها ۲۹ سال داشتند، به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله، طی حضوری ۲ماهه در این شهر ضمن جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند. کتاب «دوباره فردوس» روایت این حضور جهادی ست که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و امروز در پنجاه و چهارمین سالگرد زلزله فردوس و حضور جهادی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، در مصلی شهر فردوس رونمایی شد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب، به پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی به آدرس www.khameneibook.ir مراجعه نمایند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->